Internett og mental-nivået

Det er synelig og merkbart, i hvertfall for min egen del, at de siste årene har vært preget av en utvikling eller forhøyning av menneskets intelligens, da spesielt med tanke på den yngre generasjonen. Nå er det slik at jeg og antakeligvis du også er mer intelligent enn det våre foreldre og deres foreldre var. Jeg har hørt det flere ganger, for eksempel av gamle hippier som var ung på 60-tallet, at dagens ungdom generelt er mer intelligent enn det de var på den alderen. Vi ser ut til å utvikle oss raskere, og jeg er virkelig imponert over nivået til visse individer på 15-16 år, som ser ut til å bære modenheten og intelligensen til noen som kunne vært 23 år gammel, eller eldre. Nå er det muligens et fåtall av individer som har hatt en slik fantastisk utvikling, men jeg legger merke til at de blir flere, noe som er et veldig bra tegn. Men det er ikke uten grunn at dette skjer i disse tider… Det har vært en enorm eksplosjon av informasjon og tilgang på informasjon bare over de siste ti årene, som har bidratt en felles økning av det mentale nivået (til tross for at det er skjulte krefter som prøver å motarbeide dette). Denne store utviklingen har sin sammenheng med oppblomstringen av Internett. 

På slutten av 90-tallet begynte Internett å bli veldig utbredt, og det ble vanlig at normale familier fikk datamaskiner og Internett-tilkobling i hjemmet. Resultatet av fri informasjon og kommunikasjon verden over har siden da hatt en ufattelig innvirkning på utviklingen i verden, på alle plan, og hevet det menneskelige mental-nivået til nye høyder som var utenkelige for en del tiår tilbake. Dette har hatt særlig stor innvirkning på de yngre generasjoner, og spesielt for de som har vokst opp med det…

Vi har bare sett begynnelsen, og utrolig spennende tider venter oss de nærmeste årene. Jeg må si jeg føler meg spesielt heldig som får oppleve denne store blomstringen i min livstid!

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Oversikt over tekster