Biler som går på vann

Mange synes dette høres utrolig ut, og nesten for godt til å være sant. Men det er nå på tide at sannheten kommer fram i lyset. Å bruke vann som drivstoff er i dag en realitet, ettersom flere oppfinnere verden over har funnet enkle og billige måter å utnytte den bundne energien i vann til å drive interne forbrenningsmotorer, som man finner i vanlige biler. Det betyr at man på en enkel måte kan konvertere bilen sin til å kjøre på det reneste og billigste drivstoffet i verden. Dette er virkelig et magisk vendepunkt vi alle har ventet på, hvor gratis energi blir tilgjengelig for alle, og bringer en slutt på forurensing og dagens miljøproblemer, noe oljeindustriens økonomiske interesser vil gjøre alt for å forhindre. La oss ta et lite overblikk på denne revolusjonære prosessen, som kan forandre verden. Hemmeligheten til å bruke vann som drivstoff ligger i å spalte vannmolekylene ved hjelp av elektrisitet, for eksempel fra et bilbatteri, til å danne hydrogen og oksygen, som forbrennes i motoren. Språklig sett betyr navnet hydrogen ”vannskaper”. Hydrogen er det mest vanlige elementet i universet, en naturlig gass som har det høyeste energiinnholdet per vektenhet av alle kjente drivstoff. Når en brenner denne fantastiske gassen er det ingen utslipp av CO2 eller andre giftige gasser, og det eneste biproduktet av denne forbrenningen er rent destillert vann og noen luftmolekyler. Så du kan vente deg bedre ytelse, bedre kjørelengde, og ingen forurensing. Mange har sikkert hørt om biler som kjører på hydrogen, og at hydrogen er både dyrt og komplisert å fremstille. Dette er en stor løgn, som er satt ut av oljeindustrien. De vil nemlig ha monopolrettigheter på salg av alle typer drivstoff. Dersom det, av miljømessige grunner, vil bli en fremtid hvor biler kjører på hydrogen, vil oljeindustrien gjerne ta i bruk kjemiske prosesser for å fremstille hydrogen fra fossile brennstoff, slik at de kan fortsette å selge drivstoff mot betaling. Antagelig vil prisene for hydrogen ved påfyllingsstasjonene være høyere enn de av bensin og diesel. Sannheten er at hydrogen kan utvinnes gratis fra vann, ved å bruke en enkel og effektiv elektrolyseteknikk. Dette gir et langt høyere utbytte enn om man skulle brukt olje. Energioverskuddet fra denne prosessen er flere hundre prosent av det som puttes inn i form av elektrisitet! Ved å bruke elektrisitet fra et bilbatteri vil man kunne kjøre over 100 km på en flaske med vann. Systemet er laget slik at en framstiller hydrogen om bord i bilen, fra vanncellen, som brukes direkte i motoren. Med tanke på sikkerhet er denne teknologien helt trygg, siden det eneste en frakter med seg i tanken er rent vann, i motsetning til biler med hydrogentanker, som i verste fall kan eksplodere. Man kjører altså ikke rundt med eksplosiver om bord. Dette er et enkelt system og virker på følgende måte; det settes inn en vanncelle i bilen som spalter vannmolekylene til hydrogen og oksygen ved å bruke et bilbatteri. Denne gassen pumpes inn i motoren via en kabel, hvor det tidligere gikk bensin inn. Man kan konvertere bilen sin til å kjøre på vann, uten å gjøre noen store inngrep i maskineriet; man behøver ikke å bytte ut noen deler. Det eneste man trenger er en vanntank, en vanncelle, en kontrollkrets, og noen ledninger. Alt dette kan man lage til selv, og koble det hele opp mot den eksisterende motoren, ved å trekke ut bensinforsyningen og gjøre noen få justeringer. Med litt interesse kan du bygge din egen vanncelle, og konvertere bilen din til å kjøre på vann! Det kan være fordelsaktig om du får med deg noen som kan litt om mekanikk og litt om elektronikk på dette prosjektet, men du kan også få det til på egenhånd, om du virkelig vil. Nederst på dette innlegget vil du finne en del linker, deriblant en side med veileding og oppskrift på hvordan du kan lage et slik system på egenhånd. Dette er bare en av veldig mange områder en kan nyttegjøre seg vann som drivstoff. Teknologien kan appelleres til alle eksisterende maskinerier, som biler, båter, og fly, til industri, og produksjon av elektrisitet. Dessverre finnes det krefter i verden som er store nok til å undertrykke og holde denne fantastiske kunnskapen tilbake. Oljeindustrien er verdens største industri med ufattelig innflytelse og makt; den er så stor at den styrer myndighetene, som igjen styrer oljeindustrien. Penger er makt, og ingen andre inntektskilder er større enn denne industrien. Dersom gratis energi skulle bli tilgjengelig for alle, vil oljeindustrien kollapse, og verden vil frigjøres fra energislaveriet og kontrollgrepet denne industrien har over oss i dag. Vitenskapsmenn og forskere blir betalt av oljeindustrien for å uttale seg om at denne teknikken for å utvinne hydrogen er umulig, og at den eneste fornuftige måten å utvinne hydrogen er ved bruk av olje. Det finnes flere oppfinnere verden over, som ved denne tid har oppfunnet lignende metoder for å utvinne hydrogen, men mange av dem har blitt satt ut av spill. Noen har blitt tilbudt milliarder av kroner for å la være å gjøre noe med oppfinnelsen, andre har blitt truet på livet. Stanley Meyer, oppfinneren av en utrolig effektiv vanncelle, nektet å ta i mot bestikkelser for å la være å gjøre noe med teknologien sin, og han døde i 1998 etter å ha blitt forgiftet. Oljeindustrien gjør alt for å forhindre at informasjon om denne teknologien når folket. De har lykkes i å overbevise alle til en løgn de vil ha ekstrem fortjeneste av; at alle trenger deres fossile brennstoff, til transport, til kjemiske prosesser, til produksjon og industri, til kraftverk og produksjon av elektrisitet. Alle gode løsninger til alternative energikilder blir effektivt bekjempet og holdt ute av syne for vanlige uvitne folk. Heldigvis, takket være internett, har budskapet om denne teknologien, samt informasjon om hvordan det hele fungerer overlevd. Internett er et fantastisk sted av frihet hvor en kan kommunisere og dele informasjon med hele verden. Det er mulig at denne friheten nå står i fare ettersom maktinteressene gjerne ønsker å kontrollere og overstyre nettet. Dette må aldri godtas, for det er hva som vil skille den nye tidsalderen av frihet og forståelse, fra den gamle tidsalderen av slaveri og uvitenhet. Regn ikke med at denne informasjonen alltid vil være her for deg, eller internett for den del. Ta vare på kunnskapen mens du kan, lagre den, skriv den ut, del den med andre. Kunnskap er makt. De som kontrollerer energien, har slavebundet folket. Ved å gjøre noen avhengige av noe bare du kan gi dem, og holde dem uvitne fra at det finnes andre alternativer, vil du oppnå makt over dem. Varme fra sola er gratis, luften vi puster er gratis, vannet er gratis, elektrisitet er gratis, drivstoff er gratis.. energi er gratis. Alt i dette universet er gratis. Men mange mennesker er svært egoistiske, og vil prøve å utnytte og dominere andre, ved å kontrollere energien og ta penger for den. De vil ha alle godene for seg selv, og vil ikke dele med andre, med mindre de har fordeler eller får fortjeneste av det. Det er på tide å løse opp i denne ego-floken i sinnet, og tenke på et litt høyere plan. Vi er alle en del av denne verden, på samme måte som cellene våre er en del av kroppen. Om cellene hadde laget konflikter seg imellom, og ikke innsett at de var en del av helheten, ville kroppen dødd og gått i oppløsning. Ved å hjelpe hverandre, hjelper vi oss selv, som en enhet og helhet.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Alle med litt kunnskap om fysikk og kjemi vil kunne fortelle deg at det å fylle vann på en bil, og bruke strøm fra et batteri for å spalte dette vannet, og så sende hydrogenet og oksygenet til en motor eller brenselscelle for å få tilbake energien er en dårlig ide.

Selv om det å kombinere hydrogen og oksygen til vann gir deg mye energi så bruker du mer energi for å spalte vannet til hydrogen og oksygen.

Det vil være mye bedre å bruke bilbatteriet til å drive en elektromotor direkte.

Rolf Østvik

Erik Wilhelmsen sa...

The Digest (Det beste) hadde for over 13 år siden en artikkel på dette. En oppfinner i USA som hadde løst dette problemet som anonym her legger frem. Teknologien er her allerede for å kunne bruke dette. Det er ikke lengere problemer med å spalte vannmolekylene med bruk av mye strøm, men problemet er som nevnt i artikkelen at store økonomiske konsekvenser står på spill.

Som nevnt - oppfinnelsene er gjort. Gjorde noen dypere dykk i dette i sin tid, og fant ut at patentet til dette ble solgt til et konsortium bestående av stråselskaper som kunne relateres til store firmaer innen oljeindustrien, dertil oljeselskaper. Det andre var at oljeindustriens lobbister hadde presset frem et lovforslag som stoppet produksjon av slike motorer. Mye grunnet frykt for store økonomiske tap, og tasp av mange arbeidplasser og (kjøpte politikere). Så tanken her er nok fremtiden - uten tvil. Elektrisitetutvinningen er ikke miljøvennlig i de fleste land, og det er det som bør være en kriterie for drivstoffbruket.

Anonym sa...

Om det var mulig å hente ut mer energi fra vannet enn hva man putter inn fra batteriet (som i sin tur lades fra motoren), ja da er du verdens rikeste person. For da har du laget en evighetsmaskin. Energi oppstår ikke, den flytter på seg. Du trenger energi for å lage hydrogen (energi), i prosessen mister du litt energi (eks varmetap i motor og dynamo som skal lade batteriet), og så er du like langt (eller egentlig litt kortere)

Legg inn en kommentar

Oversikt over tekster